Han en Yvonne in China

Peking 02-06-2010

Peking 02-06-2010

Onze eerste dag in Peking.

Na een lange vlucht van 9 uur zijn we om 06.30 ned. tijd geland.

Onderweg hebben we met enige onderbrekingen toch nog redelijk geslapen. Onze groep bestaat uit 32 personen. Redelijk groot dus. We hebben een Nederlandse gids en een Chinese gids. Na onze koffers in het hotel te hebben gedropt en even lekker te hebben gedoucht, zijn we op weg gegaan naar de eerste tempel van deze vakantie. De Hemel tempel genaamd. Een mooi complex met een groot park er omheen.

Het is grappig dat je in trappen en pleinen, de manier waarop het is gemaakt iedere keer het getal negen terug ziet. Negen is het geluksgetal van de Chinezen. Zo zie je een plein met 1 ronde steen in het midden en daar omheen negen volgende stenen, dan 18, 27, 36, etc. De tafel van negen dus. Na dit uitstapje hebben we heerlijk gegeten, en jawel, WE HEBBEN MET STOKJES GEGETEN, eten met hindernissen zei een vroegere vriend van ons altijd, haha. Erg lastig maar wel leuk

Laura

Hoi Han en Yvonne,

Goed te horen dat jullie veilig aan zijn gekomen :)
Het klinkt nu al erg mooi....ik las dat jullie morgen naar de Chinese muur gaan? Super zeg
Trek de bergschoenen maar aan ;)

Veel plezier nog en als jullie er weer zijn wil ik ook wel leren met stokjes te eten :P....tegen die tijd zijn jullie professionals ;)

Groetjes van iedereen hier.

Kus Laura

peter en linda

... jullie moeten nu 9 keer de chinese muur aflopen :-)
Dat brengt vast veel geluk!

Frank Berndt

Super. Mag ik ook een keer mee? Geniet ze daar

Thea

Dag Yvonne en Han,

Geweldig! En dat slechts op 9 uur vliegen van Nederland;-))
Geniet van de Chinese Muur!!
Groet, Thea

esther

hoi pap en mam,

jullie hebben al weer een drukke eerste dag achter de rug! haha! nou heel veel plezier morgen bij de chinese muur!
tot snel!

X esther

Oma en Opa Staas

Fijn voor jullie en nog heel veel plezier. Wij gaan dus vrijdag weg en kunnen jullie berichten niet meer lezen, maar wij vragen Erna of Annemarie wel om ons op de hoogte te houden.