Han en Yvonne in China

Nanjing 10-06-2010

Nanjing 10-06-2010

Vanmorgen hebben we het Sun Yatsen Mausoleum bezocht. De grondlegger van de nieuwe republiek China, na de laatste keizer. Er was een trap naar toe met 392 treden, die hebben we maar gelaten voor wat het was. Hierna een wandeling door een bos, waar een heel grote pagode stond die te beklimmen was. De Linggu pagode, Erg mooi. Deze is gebouwd ter herinnering aan de Kuomintang soldaten. Onderweg gestopt bij een zoet water parel fabriek. Eerst uitleg gekregen hoe het in zijn werk gaat en natuurlijk later de winkel in om te shoppen. Mooie oorbelletjes gekocht. In Nanjing zijn er per inwoner 7 bomen. Ook hier weer de elektrische scooters, zoals bijna in elke stad. Dit vanwege de luchtvervuiling. Moeten ze bij ons ook doen. Ze wporden ook wel fluisterbrommers genoemd. Als je niet uit kijkt rijden ze je van de sokken, want je hoort ze niet. Toen onze reis vervolgd naar de stad Suzhou. Daar moesten we zeer snel een hapje eten, omdat we 's avonds naar een voorstelling gingen in de tuin van de meester van de visnetten. Eigenlijk waren het 8 kleine shows, maar erg leuk en een mooie verlichte tuin. Onderweg nog even gepind en we hebben nog twee polo? gekocht voor Han. Echt goedkoop is China ook niet meer met veel dingen. In het hotel even lekker gedoucht, gemaild en de verkiezingen in Nederland besproken en toen naar bed. Suzhou heeft 6,4 mln inwoners.

erna

elektrische brommers? zoiets als mijn elektrische fiets die je moet opladen zeker. Handig hoor. Mijn eerste el.fiets was ook van chinese makelij.
Handige jongens die chinesen.
groetjes
Erna

Laura

Hee Han en Yvonne,

Nog 1 dagje en dan zit het er alweer op.
Jullie zullen vast wel uitgeput zijn van alle indrukken die jullie hebben opgedaan :)
De wereldtentoonstelling is dus geen aanrader voor mensen zonder geduld.

Ik wens jullie alvast een goede reis terug en nog veel plezier vandaag :)

Groetjes,

Laura