Han en Yvonne in China

Shang Hai 13-06-2010

Shang Hai Expo 13-06-2010

Vandaag hebben we de wereldtentoonstelling ( Shang Hai Expo 2010) bezocht.

Wat een heksenketel zeg. Overal mensen , mensen en nog eens mensen. Als je naar binnen gaat is het net Schiphol, maar dan erger. Geen vloeistoffen of scherpe voorwerpen. Tassen worden gescand, zelf wordt je gefouilleerd en met een detector gecontroleerd. En dan ben je eindelijk binnen. Afspraken gemaakt met de reisleider en de gids dat iedereen op zich zelf gaat rondwandelen en om 15.00 uur moet iedereen weer bij het beginpunt staan waar ook de uitgang is. Binnen enkele minuten waren Han en ik alleen , en zagen niemand meer van onze groep. Wat niet erg was, want anders ga je toch op elkaar wachten. In eerste instantie zijn we de eerste paviljoens voorbij gelopen omdat het daar al meteen erg druk was. Dus hebben we de rustigere eerst bekeken. Later bij het paviljoen van Noorwegen hebben we een half uur in de rij gestaan, wat wij al erg lang vonden, want het was erg warm. Later was de gemiddelde wacht tijd 2 uur, pffff. Niet dus. Je kreeg overal stempels in de paviljoens van de landen waar je door heen liep. Net als in je paspoort. Wij vonden on Nederlandse paviljoen eigenlijk best mooi, niet omdat t Nederland was maar er werd ergens anders alleen iets via televisie schermen iets over het land getoond, en bij ons was er ook echt wat te zien zoals. Een draaiorgel tulpen en namaak schapen. Ook stond er de solar auto waar Nederland de race door Australië mee gewonnen had. Het was leuk om er rond te lopen, maar toch maar voor 1 keer. En we waren bek af van t ge slenter en de warmte. Toen nog de Bund bezocht. De boulevard aan de oever van de Huangpu rivier. Hier staan de gebouwen van vele banken en verzekerings maatschappijen. Daarna heel even de Nanjing road bezocht, een soort PC hooft straat, een van de beroemdste straten ter wereld. Wat een gekken huis. Toen weer naar t hotel

en later even een hapje bij Mc Donnalds gegeten. De koffers gereorganiseerd, en de verslagen gemaakt. Morgen vliegen we terug naar Peking, en dinsdag naar huis.

erna

alweer behoefte aan westers eten? Voorlopig vast geen chinees eten meer!
Hier alles ok. Met pa en ma ook. Ze willen morgen even kijken of ze nog weer kunnen internetten in dat internetcafe.
groetjes,
Erna

Wibbina

Een goede vlucht terug en gezellig dat je zaterdag komt!!

Groetjes Wibbina

ma en pa Staas

Geweldig, dat jullie de wereldtentoonstelling hebben gezien. Wij houden het vandaag maar bij het WK voetballen door Nederland. We hebben al afgesproken met Nederlanders om beneden in het hotel op groot scherm te kijken. Wel leuk, nl het zijn heel aardige mensen en de man lijkt heel erg op de vader van Yvonne en hij praat ook nog bijna net zo. Ze komen uit de buurt van Rotterdam.
Nou, hier is verder alles goed.
groetjes, pa en ma Staas

Thea

Het is/was erg leuk om jullie te volgen!! En wat hebben jullie veel gezien, indrukwekkend.
Alvast een goede reis terug naar Nederland!!
Groeten en liefs