Han en Yvonne in China

Shanghai, Peking, Amsterdam 14-06-2010/ 15-06-2010

Shanghai, Peking, Amsterdam 14-06-2010/ 15-06-2010

S' morgens na het ontbijt zijn we met de bus naar het vliegveld van Shanghai vertrokken.

We vlogen om 12 uur naar Peking, een tochtje van 2 uur vliegen. In Peking aangekomen hebben we de koffers op de kamers gezet, ons even omgekleed en toen samen met 2 reisgenoten in de taxi naar de Shopping Mall, Silkstreet, Een gigantisch winkelcentrum van diverse verdiepingen met allemaal kleine winkeltjes er in. We hadden de langzaamste taxi van Peking, maar we kwamen waar we wezen moesten. Onze laatste Yuan's uitgegeven aan nog wat shirts, en een broodje als avondmaaltijd. Toen weer terug in de taxi naar het hotel, hetzelfde hotel als de eerste dagen in Peking. Gauw naar de kamer, want de wedstrijd Nederland-Denemarken begon om half acht onze tijd. En ze wonnen jawel! Met 2-0. De volgende morgen vroeg uit bed want we mochten maar tot half negen ontbijten. Om elf uur de bus in naar het vliegveld van Peking. Waar we om tien voor twee moesten boarden. Na een vlucht van tien uur zijn we veilig op Schiphol geland. Onderweg een beetje film kijken of de routemap bekijken op je persoonlijke entertainmentcenter en regelmatig de benen strekken en een praatje maken met reisgenoten. In tegenstelling tot Nederlandse vliegmaatschappijen mag dit en kun je van de stewardessen zoveel drinken krijgen als je wilt. Ook het eten van de buitenlandse maatschappijen is goed en de been ruimte was op beide vluchten bovengemiddeld. Op Schiphol even een kop koffie gedronken, om onderweg in de auto wakker te blijven op weg naar huis. Om tien over tien s'avonds waren we thuis. (voor ons was het tien over vier s'nachts) Dit was het einde van een indrukwekkende vakantie in China.

Alle mensen bedankt voor de leuke reacties op ons weblog. Erg leuk.