Han en Yvonne in China

Peking 03-06-2010

Peking 03-06-2010

Vanmorgen om 8.00 uur vertrokken richting de Chinese muur.

Een rit van ongeveer 60km. Onderweg zijn we bij een Clousoné fabriek gestopt.

Hier worden koperen vazen gemaakt en bewerkt, met draad in allerlei vormen, die er op gelijmd worden met een lijm die van kruiden is gemaakt. Nadat de vormen zijn aangebracht wordt er met email kleur op aangebracht. Dan wordt het voorwerp enkele minuten in een zeer hete oven gedaan en later weer verder bewerkt. We hebben de winkel ook nog bekeken die er bij hoorde. Hierna weer verder op weg naar de great wall of China. Het is een zeer indrukwekkend bouwwerk, met erg veel traptreden, en ongelofelijk stijl. Na een verwoede poging om boven te komen zijn we op een gegeven moment toch afgehaakt. Tjonge wat een klim. Maar we hebben het gedaan!

Erg mooi maar zeer vermoeiend. Je rikketik ging flink te keer. Na deze indrukwekkende ochtend hebben we onderweg geluncht en daarna het maken van jade voorwerpen gezien. Toen een bezoek aan de Ming graven gebracht. Hier liggen in een museum wat dingen die ze in de graven gevonden hebben. Geen kleding want dat is niet bewaard gebleven. Daar hebben ze de technieken nog niet voor. Toen weer in de bus naar The Secret Street. Deze straat staat vol met beelden van wachters in menselijke figuren, dierlijke figuren en ook fantasie figuren. Elke keer bestonden de beelden uit een paar staande en een paar liggende figuren. Deze beschermden de Tombes van de Ming graven. Er zijn maar 3 Tombes geopend voor publiek, van de 13. Na deze vermoeiende dag weer terug in het hotel, heerlijk gedoucht en toen uit eten. We gingen naar het beroemdste Pekingeend Restaurant van heel Peking werd verteld. Allemaal vol verwachting aan tafel. Na wat andere gerechten werd dan eindelijk de Pekingeend geserveerd. Het vlees werd in een heel dun pannenkoekje gelegd met wat sojasaus en groente erbij, opgerold en opgegeten. Smaakte uitstekend!

Toen weer terug naar het hotel. Ons verslag schrijven en lekker slapen.

truus en bennie

Hallo Yvonne en Han,

Fijn om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben.
Geniet ervan.

groetjes Truus en Bennie

Wibbina

Het was weer een super verhaal!!
Leuk hoor om zo mee te 'reizen'!

Lieve groet Wibbina

erna

Leuk om jullie verhalen te lezen. Met pa en ma gaat het ook goed.
groetjes,
Dick, Erna, Annemarie en Rolinka