Han en Yvonne in China

Peking 04-06-2010

Peking 04-06-2010

Vandaag hebben we een bezoek aan de Lama tempel gebracht. Een complex van gebouwen, waar in ieder gebouw weer een andere boeddha met leerlingen staan. De laatste is 26 meter hoog waarvan 18 meter boven de grond, en werelds grootste houten staande Boeddha.

Het Lamanisme zoals men dat in China noemt is verwant aan het Boeddhisme.

Net als de Nederlandse godsdienstige stromingen aan elkaar verwant zijn. De monniken hier zijn in donker rode pijen gehuld met een licht rode sjerp. De Boeddhistische monniken hebben een fel oranje pij aan met een bruine sjerp. Er waren zeer veel mensen die wierook branden om te offeren. Later op de ochtend zijn we in Riksja's rondgereden door de hutongs; dit zijn de oude stadswijken van Peking. Er reden echt honderden van die Riksja's daar. S' middags werden we in een groot winkelcentrum gedropt, waar we ook een hapje konden eten. Je werd er gek van de chinezen die er wat aan je wilde verkopen. Dus zijn we gauw weer naar buiten gegaan. Hierna zijn we even naar het hotel terug gegaan om ons snel wat op te frissen. Want we gingen naar een Kung Fu show, erg indrukwekkend. Een heleboel jongemannen en jongetjes die een dansshow opvoerden over een jongetje dat door zijn moeder bij de monniken wordt achter gelaten zodat zij er niet meer voor hoeft te zorgen. Hij is bang en alleen. Als hij uiteindelijk het hoogste bereikt heeft, verliest hij zijn moeder weer, die sterft. Wel een beetje zielig dus. Maar ze dansten geweldig. Weer terug naar het hotel en daar vandaan een kleine wandeling naar een winkelstraat waar we met nog een stel uit onze groep hebben gegeten. De keuze van het menu leek goed, maar het was zo scherp dat ons de tranen in de ogen sprongen. Maar goed dat mocht de pret niet drukken. We moesten bij iemand anders de rijst aanwijzen omdat ze geen woord Engels kunnen. Erg lastig.

Laura

Leuk he......China :P

Vooral het pittige eten ;)

Fijn te horen dat alles goed bevalt. Hier gaat ook alles goed.
De hondjes zijn nog steeds lekker actief :) en we hebben vanavond lekker gebbqt.

Veel plezier nog

Groetjes van Harrie, Esther, Rene en Laura

diny

hoi hoi
leuke reis!!!!
wel vermoeiend lijkt me en erg indrukwekkend
Hebben jullie een leuke groep?
have fun

Andre en Caroline

Geweldig om dit te lezen op de mail,
en dan die hoogte van die boedha,s
weten jullie ook van welk hout zijn gemaakt.
hopende op nog veel boeiende dingen.

groeten andre en caroline

erna

Ik ben weer helemaal bij met jullie reisverslagen.
Volgend seizoen een cursus Chinees bij de LOI?
Of toch maar de taal van de volgende reis?
Ach, met handen en voeten werkt ook wel!

groetjes,
Erna