Han en Yvonne in China

Xi' an 07-06-2010

Xi'an 07-06-2010

Gisteravond een echte Chinese massage gekregen op onze hotelkamer. Erg heavy hoor. Flinke uitgebreide drukpunt massage aan de voeten. Aan het eind werd de rug nog even flink onder handen genomen. We hebben geslapen als een blok. Onze voeten voelen een stuk beter aan nu. Vanmorgen om half negen vertrokken en de muur van Xi'an bekeken. Er was ook een kalligrafie museum. Deze was eigenlijk in de oude muur gebouwd, ongeveer vanaf 1400 jaar geleden. De nieuwe muur is later gebouwd, omstreeks 1400. Deze muur is behoorlijk breed, want de bus past er makkelijk onder. Het was wel jammer dat het regende. Maar goed een parapluutje lag onder in de rugzak, dus geen probleem. We hebben 2km over de muur gelopen die totaal 14km lang is. Ook hebben we een moskee bezocht uit het jaar 714 en dus een zeer oude moskee. Ongeveer 50 jaar na Mohammed. De bouwstijl en de tuin etc. waren wel aangepast aan de Chinese bouwstijl. Het leek meer op een Chinese tempel. Er waren zowel Chinese als Arabische teksten te lezen. Na nog enkele inkopen te hebben gedaan en de Drumtoren (deze gaf 's avonds de tijd aan per 2 uur en de Beltoren overdag) gefotografeerd te hebben, hebben we op tijd (12 uur) uitgebreid geluncht, want we moesten om 2 uur de trein naar Luoyang pakken. Nu zitten we lekker in de trein te typen, met om ons heen allemaal Chinezen die druk zijn met kaart spelletjes e.d. Het is een rit van ongeveer 350km. Buiten kunnen we e.e.a. Van het Chinese platteland zien. Ook is er af en toe veel industrie te zien.

Gea Koopman

Jullie zien weer erg veel interessante dingen.
Leuk om de verhalen weer te lezen.
Geniet er nog even van.
Groeten Gea.

Wibbina

Weer genoten hoor van je verhaal!

lieve groet

erna

Kun je in de trein typen? heb je je laptop bij je?
Oud en nieuw komen bijelkaar in China!
groetjes,
Erna