Han en Yvonne in China

Luoyang 08-06-2010

Luoyang 08-06-2010

Vanochtend vertrokken om 9 uur. Even een pin stop voor een aantal reisgenoten. Hierna hebben we de Longmen Grotto bezocht. Allemaal grotten waar volgens het verhaal honderdduizend boeddha's in uitgehouwen waren. Erg mooi en van allerlei formaten. Van twee cm tot 18 meter. We zijn met een Chinese dragon boat weer een stuk terug gevaren in plaats van te lopen. Na dit bezoek lekker geluncht in een mooi hotel. Toen op weg naar de Witte Paarden tempel. Een boeddhistische tempel met zeer veel gebouwen en mooie boeddha's. Dit was de 1e boeddhistische tempel in China. De tempel is ongeveer 2000 jaar oud. De monniken liepen er rond en er waren verscheidene mensen aan het bidden. Er werd uitgelegd door de gids wat de verschillende handhoudingen van de boeddha's betekende. Er was daar ook een Thaise tempel en een Indiase. De Thaise was heel herkenbaar van onze reis naar Thailand. De Indiase tempel zei ons niks. Misschien uit een ander deel van India? Voordat we weer naar het station moesten voor onze laatste treinreis deze vakantie naar Nanjing (1000 km), hebben we het oude stad gedeelte van Luoyang bezocht. Erg leuk je kreeg echt een indruk van het vroegere China. Helaas regende het heel hard.

Wibbina

Nou nou... volgens mij is het eten daar ook lekker!!
Weer zo'n mooi verhaal!
Tarik en Amy waren gisteren op schoolreisje...dus de hele dag naar Emmen..maar het regende ook behoorlijk!

Lieve groet Wibbina

diny

hoi reizigers
jullie maken nog al wat kilometers zeg.
maar zo te lezen zien en vermaken jullie je best.
veel plezier doei